Sunday, March 8, 2009

Water trail???

Kali ni aku brpeluang tuk menembak kat kampung halaman aku (asyik menembak kat Penang je..). Nasib baik ari Isnin cuti Maulidur Rasul, so bole la blk Taiping. Aku pun mmg dh lama tringin nk tgkap gmbr kat kwsn Bukit Larut ni. Tapi projek ni agak kureng skit sbb aku trpaksa brgerak secara solo krn Mr. 400D n Mr. Alpha ade hal yg perlu diuruskn. Dah la tiket nk naik Bukit Larut dh abis dijual aritu, so kena la aku jln kaki naik atas (aku naik skit je, tu pun dh trcungap2) Boring gak la menembak sorg2 ni. Nak wat cmne...so ni la hasil yg aku dpt kat kali ni...

Aku xtau sgt psl teknik ni, tp aritu Mr.Alpha bgtau yg name teknik ni water trail (ntah btoi ke x...) . Tp tknik ni aku tgk kat buku, pastu Mr.Paan xplain kat aku cmne nk wat. Die kt kena slowkn shutter speed tuk wat air tu nmpak cam asap. Aku rs xbrapa nk jd sgt gmbar ni tp kire ok la bg aku yg brtahap amatur ni...

Dalam byk2 gmbar yg aku tgkap kali ni, aku plg suke gmbr ni sbb aliran air tu pnjang skit brbanding gmbr yg first td. Aku rs kalo Mr.400D n Mr.Alpha yg tgkap gmbr ni msti jd lg cun...

Gmbr ni pun xjadi sgt sbb shutter speed xckup rendah tuk wat air tu nmpak cam asap. So gmbr ni jd cam gmbr air trjun yg biasa je......(Mayb S5 aku xsesuai tuk amik gmbr2 cmni...)

Gmbr ni aku saje je tgkap sbb aku dh boring n pnat jalan sorg2... So saje je aku uploadkn skali.

8 comments:

  1. kesian xde org bg komen... meh aku bagi komen kt hg...nah!

    "KOMEN"

    ReplyDelete
  2. Hari tu de bg satu tp sbb tenet lembab, x tersubmit lak. Hoho. Pic2 nie mmg mnarek. Ske tgk pic pemandangan.

    Btw, alang2 lalu sini, all d best mlm nnt ye, Dato Chadang! ;)

    ReplyDelete
  3. Bgus btoi la komen ko tu Mr Paan..
    tak dilupekn kpd Cik E.Instigator yg sudi bg komen.
    Thanks 4 de comments
    kalo cmnie bru semangat nk update blog aku ni haha..

    ReplyDelete
  4. haha. ley2. akn jd pengomen stie ye.

    ReplyDelete
  5. hahaha...thanks a lot =)
    aku dh buke page ko Cik E.Instigator tp xtau nk komen ape...sori ye..

    ReplyDelete
  6. Yay~ Thanx kerana telah berjaya bagi komen sulung :)

    ReplyDelete
  7. hahaha...dun wori..nnti kalo aku rajin aku komen lg ye.

    ReplyDelete
  8. rajinkn la diri tu. pemalas~ HoHo

    ReplyDelete