Tuesday, June 9, 2009

Jelajah Taiping......

Tatkala minda mula bergerak perlahan,
Tangan n kaki terasa kebas,
Ini adlh tanda yg kebosanan ni dh xtrtahan,
Aku perlu brgerak tuk bebas,
Brgerak nghayati Alam ciptaan Tuhan,
Alam yg indah dan xtrbatas,
Agar minda yg resah n berat mnjd tenang n ringan spt kapas,
Krn Hidup ini Indah, bg yg mgerti n yg mahu mghayati........

Cuti ni aku brkesempatan utk jln2 sekitar Tmn Tasik Taiping..(aku slalu jer lepak sini, tp xpnah amik gmbo...) So ni la gmbo2 tmn tsik tepeng yg indah n lawa tuk tatapan korg...=)

Bru la aku tau yg Tmn Tasik ni rupe adlh yg tmn rekreasi yg pertama kat M'sia. Pastu pnah diiktiraf sbg tmn awam yg trindah di M'sia pd thun 1996... (uish bgga aku mnjd ank jd tepeng)

Mgkin ni adlh slh satu sbb nape tmn tasik ni diiktiraf sbg yg trcntik kt M'sia. (Dahan2 pokok yg mnjd bumbung bg laluan di tmn ni)

Indah n Permai

Tenang n Damai.....

laluan kecil mrentasi tasik ni...

7 comments:

  1. agak cantek la tasek nyer...

    nnt bley la bwk jalan2...
    haha

    ReplyDelete
  2. besa je pon tasek ni.

    hiperbola tol ah sape yang kate chantek.

    =D
    *dont get mad. kiddin je*

    len kali bila BIG, water confident kat sini ah.

    PISMP batch 09~!!
    jom bersama2 merosakkan tasek ni!!

    yay~!!

    ehehe.

    ReplyDelete
  3. lawa seyh~ bes jln bsame yg tersayang... ;)

    ReplyDelete
  4. Mr. pencari sejati
    Bkn jln jer, lari pun bole hahaha...

    Cik Athirah-
    ala aku tau yg hg jeles ngn keindahan tmpt aku...
    kalo hg wat wtr cnfident kt situ, aku lpaskn boya dr zoo tepeng ke tsik tu hahaha...

    Cik E.I-
    mmg bez pun, jln sorg2 pun bez gak =)

    ReplyDelete
  5. Wah...bes nye tempat jog aku nanti (mgharap dpt posting kat tepeng).

    Gud2...promote tempat kita.

    ReplyDelete
  6. jln sorg2 dpt tenangkan pkiran. jln bsame mereka yg tersayang dpt ceriakan idop :) hoho. nk ajk mereka smue jln2 cni r. tp tepeng jauh :(

    ReplyDelete
  7. Neohalis-
    tmpt kita??? eh hg tu org Jempol bkn tepeng la hahaha...

    Cik E.I
    nk ajk mereka sume??? sape mreka yg ko nk ajk tu?

    ReplyDelete